dag 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van alike&erna - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van alike&erna - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: Alike & Erna

Blijf op de hoogte en volg alike&erna

15 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Afgelopen weekend van alles kunnen regelen. Via onze gastvrouw die een bericht voor ons heeft uitgezet, komen reacties en vragen binnen. We hebben een bezoek gepland bij een vrouw die stagiaires plaatst, begeleidt en woonruimte biedt. Er is een contact met een Verpleegkundige leerling die ons wil begeleiden naar de praktijk, maar ook informatie vraagt over Nederland. We gaan morgen kijken in de thuiszorg (opgezet volgens Nederlandse normen).

Gisteravond een docentencafé bezocht, waar we voor uitgenodigd waren via een stichting. Docenten en directeuren in dialoog over hoe professionaliteit bereikt kan worden.
Hier blijkt dat papiamentu de taal is die op de meeste plekken hier in Curacao gebruikt wordt. Er vallen maar enkele woorden Nederlands in de hele avond.